citroenlimonade

Leeslijst – Nummer 8

Posted on: January 24, 2017

Nr. 8 – Een top-tien-bestseller
Titel: A man called Ove – Fredrik Backman (In het Nederlands als: Een man die Ove heet)
Gaat over: Ove. Ove is een chagrijnige man van zekere leeftijd. Hij heeft principes en een kort lontje. Complimentjes vindt hij onzin. Hij rijdt in een Saab. Niets is wat het lijkt.
Mooiste zin: “Maybe to her destiny was ‘something’, that was none of his business. But to him, destiny was ‘someone’.”
(Lotsbestemming betekende dan misschien wel ‘iets’ voor haar. Maar voor hem betekende het ‘iemand’.) 
Oordeel: 
Hartverwarmend met hier en daar een traan.
Ove is met stip binnen in mijn persoonlijke top 10 van favoriete personages ooit.

Bewijs dat A man called Ove een top 10 bestseller was: uit het Zweeds vertaald in meer dan 38 talen en stond meer dan 42 weken in de bestseller lijst in de VS. Oh ja, en hij is al verfilmd.

20170123_192602

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

