citroenlimonade

Ninja

Posted on: January 23, 2017

Ik was een cd aan het luisteren via een muziekstream-medium (ik krijg geen geld voor een plug dusss) en intussen was de wasmachine afgelopen dus liep ik weg van mijn computer om de was op te hangen. Dat duurde langer dan gepland omdat ik het wasrek eerst nog leeg moest halen van de vorige lading en het wasbolletje vast zat in de mouw van een blouse (grrr ie-de-re keer). Toen alles eindelijk hing, liep ik met de knijperbak door de gang en schrok me rot van een mannenstem. Voor de goede orde: ik was geacht alleen thuis te zijn.
Zodra het geluid van vallende knijpers was weggestorven, sloop ik als een ninja op mijn tenen de gang door. Ik dacht nog: gelukkig is de cd afgelopen, anders had ik het nooit gehoord. Ik checkte alle ruimtes die ik tegen kwam. Badkamer: leeg. Gangkast: niks. Slaapkamer: niemand. Uiteindelijk was alleen de keuken nog over en gewapend met een lege knijperbak sprong ik naar binnen. Leeg, op een laptop na.
Met het hart nog in mijn keel bleek ik te staan luisteren naar “stories behind the songs”: gesproken uitleg van een artiest bij de nummers van een cd.
Ik wist niet eens dat het bestond maar de muziekstreamer was naadloos overgegaan van de gewone cd naar dit vertel-uurtje.
Tien euro per maand non-stop muziek inclusief gratis hartverzakking.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

