citroenlimonade

Leeslijst – Nummer 13

Posted on: November 26, 2016

Nr. 13 – Een boek dat is geschreven door een beroemdheid
Titel: Holding – Graham Norton (In het Nederlands als: Bewaring)
Gaat over: een gehucht in Ierland waar nooit iets gebeurd. Totdat er een skelet gevonden wordt en blijkt dat er ooit wel degelijk iets gebeurd is. Oude pijnen herleven en mysteries worden ontrafeld.
Mooiste zin: “It felt like he was in a movie, but he couldn’t be sure if this was the beginning or the end.” (Het voelde alsof hij in een film zat, maar hij wist niet zeker of dit het begin of het eind was.)
Oordeel: Graham Norton is in Engeland bekend van de talkshows die hij presenteert. Norton is Iers en ik vind hem érg grappig. Zijn boek is erg bedaard vergeleken met zijn shows en dat komt het verhaal ten goede; de humor voert niet de boventoon maar sijpelt als een onderliggende stroom door het verhaal. De opzet zit goed in elkaar en de personages zijn geen karikaturen dus al met al prima leesvermaak.

20161124_191358_lls

Leave a comment


  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories