citroenlimonade

Help

Posted on: September 28, 2016

De supermarkt waar ik mijn doordeweekse, snelle boodschapjes haal, had een kleine metamorfose ondergaan.
Het begon bij de entree die veel handiger was ingericht dus ik dacht alleen maar “woohoo!”.
Niet veel later dacht ik “…!”
De twee gewone kassa’s met lopende band waren verdwenen en hadden plaatsgemaakt voor een stuk of acht zelf-scan kassa’s. Grote paniek en chaos bij het boodschappend publiek want hoe moet je daar een rij voor vormen? Ik geef bij deze toe dat ik misbruik van de chaos heb gemaakt om hupsakee de niet-oplettende sukkels te passeren toen er achteraan een kassa vrij kwam. De paniek die het zelf-scannen bij mensen opriep was ongekend: ‘Mevrouw, mevrouw, mag ik uw bonuskaart!’
‘Weet iemand hoe ik fruit moet doen!’
‘Zijn dit perziken of abrikozen!’
Ik had medelijden met de mevrouw die dappere pogingen deed om de boel te begeleiden.

Zelf had ik er in ieder geval niet zoveel moeite mee en voor ik het wist had ik betaald voor mijn boodschappen. Het gebrek aan “opruimplek” was wel een gemis, maar vooruit.
Er kwam een bon uit het apparaat nog ook en die verfrommelde ik in mijn hand omdat hij tussen de hengsel van mijn tas en mijn vuist terecht kwam. En toen bleek dat je de barcode die dan op je bon staat moet scannen om de winkel uit te kunnen. Grrr.
Toen ik eindelijk mijn bonnetje glad genoeg had gestreken zwaaide het poortje open en raakte een man keihard tegen zijn knie want hij kwam bij de snelkassa vandaan. Er valt in de infrastructuur dus nog wel het een en ander aan te passen maar wie dat ook gaat doen zal in ieder geval genoeg lol beleven aan het bestuderen van de beelden van de winkelcamera.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

