citroenlimonade

Verhuisd?

Posted on: September 21, 2016

Van de ene op de andere dag stond ik ineens ingeschreven op huisnummer 115.
Nou goed, er was wel een aankondiging van verandering van huisnummer geweest, maar het lettertje achter het nummer zou “a” worden ipv “ac”.
En de benedenbuurman (want 115 is recht onder ons) stond met een tweede envelop voor de deur waarin het nieuws zat dat ik mijn parkeervergunning voor bezoekers zou gaan verliezen omdat die al bestond voor nummer 115 en er mag er maar één per adres.
Wat zouden we nu beleven?
Wat volgde was twee weken vol gefrustreerde telefoontjes omdat ze bij het gemeentehuis geen raad wisten met het probleem (“Ja, bent u nu verhuisd of niet?”) en bij de woonstichting niet op de hoogte bleken van de aangekondigde omnummering (“Maar ik heb een brief van jullie in mijn handen waarin jullie me hierover informeren!”). En wat iedere telefonist doet die geen oplossing bedacht kan krijgen: stug blijven beloven dat er wordt teruggebeld.
Na negen (!) telefoontjes en die me meer tijd hebben gekost dan had gemogen, is er uiteindelijk iemand langs gekomen om “de situatie ter plekke in beschouwing te nemen”. Blijkbaar is het niet voldoende wanneer je verteld dat er echt geen interne trapverbinding met de benedenverdieping bestaat. Want uiteindelijk bleek dat het probleem: zo stond het op de blauwdrukken ingetekend en gemeente en woonstichting gingen er daarom voor het gemak maar vanuit dat ik stupide ben.
Toch fijn wanneer er dan eindelijk iemand verder denkt dan z’n neus lang is. En die meneer van de woonstichting kwam langs, constateerde het gebrek aan een interne trap en zette er een kruis door op de tekening. Voor de goede orde en ter bewijs maakte hij een foto van de vloer waar geen gat in zat en vertrok weer.
Vandaag ontving ik bericht dat het verzoek om adressering te herstellen was doorgegeven aan de gemeente én dat de parkeervergunning weer terug komt maar dan wel met een vertraging van twee weken omdat er nogal wat administratieve handelingen bij komen kijken. Dus dan heeft het grapje met een beetje mazzel vijf weken geduurd. Wat vier weken en zes dagen langer dan leuk is.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

