citroenlimonade

Leeslijst – Nummer 3

Posted on: August 30, 2016

Nr. 3 – Een jeugdboek

Titel: Vanishing girls – Lauren Oliver
Gaat over: twee zussen die een auto-ongeluk krijgen. Parallel aan hun verhaal is er ook nog de verdwijning van een jong meisje uit de stad en een attractie in een pretpark die wegens een ongeluk al jaren gesloten is.
Mooiste zin: “Maybe someday we’ll all jump the tracks and lift off straight into the sky.” (Misschien komt er ooit een dag dat we allemaal van de baan schieten, rechtdoor de lucht in.)
Oordeel: Het boek stond bij de volwassen literatuur maar bleek jong-volwassen materiaal en dus een jeugdboek. (Ik heb het nog uitgezocht en de meningen zijn erg verdeeld over volwassen of jeugd-categorie maar voor mij geen twijfel mogelijk over de jeugdcategorie.) De tekst op de achterflap heeft het over “eng”, “lees niet in het donker” en “in dezelfde categorie als Verloren Vrouw”. Maar dat bleek allemaal nogal overdreven want ik die al gauw iets te spannend vind, vond hier geen seconde spanning in terug. Het gebruik van foto’s tussendoor is te hap-snap om iets toe te voegen en had wel weggelaten kunnen worden.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

