citroenlimonade

Leeslijst – Nummer 35

Posted on: August 21, 2016

Nr. 35 – Een boek dat zich afspeelt op een eiland

Titel: The hotel on Mulberry Bay / Melissa Hill
Gaat over: een hotel in Mulberry Bay 🙂 Elle gaat na het overlijden van haar moeder terug naar haar geboortedorp in Ierland. Daar komt ze erachter dat het familiehotel op alle fronten in slechte conditie verkeerd en besluit samen met haar zus om de boel weer op gang te helpen. Hoe meer ze over het hotel leert, hoe meer ze over zichzelf leert.
Mooiste zin: “I am an eejit.” (Iers voor: idioot)
Oordeel: Dit is een prima verhaal voor het feel good genre maar steekt bepaald niet boven het gemiddelde uit. Verhalen die zich in Ierland afspelen hebben bij mij al een streepje voor en sla ik niet zomaar over. Maar na vier van haar boeken gelezen te hebben, laat ik Melissa Hill volgende keer denk ik toch wel links liggen want het begint me een beetje te veel op elkaar te lijken; in alle boeken is er een soort van speurtocht gaande en dit keer in een bijverhaal dat het niet echt nodig had gehad zodat het nogal geforceerd voelde. Een gimmick is alleen leuk zolang het iets bijdraagt.

Hotel

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

