citroenlimonade

Nieuwe beste vriend

Posted on: August 5, 2016

In de klachtenbus: “Het wordt wel eens tijd voor iets dat niet over boeken gaat!”
Tja, dat valt niet mee want die lijst lonkt continue en ik heb er intussen al weer twee items af kunnen strepen dus je hebt nog wat tegoed van me. Maar goed, u vraagt, wij draaien dus laat ik het dan maar eens over de sportschool hebben.
Momenteel bestaat mijn leven namelijk uit twee items: de leeslijst en de sportschool. (Tussendoor werk ik nog wat en doe ik af en toe sociaal.)
Aan de hand van een schema werk ik de marteltuigen in de fitnessruimte af en eindig dan bij wat de trainer mijn nieuwe beste vriend noemt: de crosstrainer. Die knul kan dan wel leuk gewichtheffen en marathons rennen met z’n 1% lichaamsvet maar dit had hij toch echt even verkeerd ingeschat. De crosstrainer en ik zijn beslist geen beste vrienden. “Een prima verbrander, goed voor de conditie en je kunt het gedachteloos doen.” Hij wist het nog mooier te maken: “Je kunt er gewoon een boek bij lezen of een film opzetten via de tablethouder”. Ware het niet dat de crosstrainer en ik om de haverklap overhoop liggen. Als je niet weet wat dit voor apparaat is: eigenlijk sta je op twee pedalen. Alleen zitten er dan hendels aan die pedalen en als je het pedaal beweegt gaat die hendel mee. Die moet je dan vasthouden en dan gaan je armen van voor naar achter en je benen omhoog en omlaag. Het gaat in een kruisbeweging die mijn brein niet helemaal bij kan houden zodat ik met regelmaat stil val of juist ineens mijn eigen bewegingen niet meer onder controle heb.
Tijdens het gevecht van gisteravond keek ik eens goed om me heen om te zien of ik nou de enige malloot ben die hier moeite mee heeft. Net op tijd om een man van de lopende band te zien kletteren. Ha. Ik blijf tenminste staan.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

