citroenlimonade

Leeslijst – Nummer 6

Posted on: July 16, 2016

N.6 – een boek vertaald uit het Spaans

Titel: Out in the open / Jesús Carrasco (in het Nederlands als De Vlucht)
Gaat over: een jongen die op de vlucht is in een verdord, leeg landschap. Zijn achtervolgers komen steeds dichterbij en zijn kansen lijken minimaal maar dan komt hij een herder met een kleine kudde geiten tegen.
Mooiste zin: “Then he went back and stood in the doorway for as long as the rain lasted, watching as God temporarily slackened the screws on his torment.” (Daarna stapte hij terug en stond in de deuropening zolang als de regen viel, kijkend naar de manier waarop God de teugels van zijn lijden tijdelijk liet vieren.)
Oordeel: Jemig wat een mooi boek. Ik voelde de hitte, de droogte en de angst en wanhoop. Het boek zoog me op en nam me mee. Het meeleven ging zo ver dat ik hardop “nee, niet doen!” zei toen het bijna te spannend werd waarop de man naast me in de trein een stap verder opzij deed omdat ‘ie dacht dat ‘ie moest maken dat ‘ie uit de gevarenzone moest zien te raken.  Ik kon me er niet druk om maken; ik had een boek uit te lezen.

Out in the open

2 Responses to "Leeslijst – Nummer 6"

Alleen door je commentaar wil ik dit ook graag eens lezen. Kan dat?

Ja! Je mag de mijne lenen, maar als je liever in ‘t Nederlands leest, hebben ze ‘m vast ook in de bibliotheek.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

