citroenlimonade

Leeslijst – nummer 19

Posted on: July 10, 2016

Nr. 19 – Een boek dat is aangeraden door een familielid  (mijn zus)

Titel: Vele hemels boven de zevende / Griet op de Beeck
Gaat over: Lou, Eva, Elsie, Casper en Jos; een groepje depressieve Vlaamse mensen.
Mooiste zin: “Niemand zegt je als je klein bent dat dit het zal worden.”
Oordeel: Wat een depressief gedoe. Er wordt 236 pagina’s opgebouwd naar een dramatische gebeurtenis die ik al na hoofdstuk twee had voorspeld en er waren bijverhalen en -personen waarvan ik me afvroeg wat ze er toe deden of die ik gewoon te irritant / weinig interessant genoeg vond.  Misschien waren de verwachtingen te hoog gespannen omdat de auteur alom geroemd wordt, maar dan is het dus gewoon niet mijn ding.
Maar het Vlaams. Oh mensen, het Vlaams. Het was de eerste paar pagina’s behoorlijk wennen, maar hoe langer je dat leest, hoe mooier het wordt.

Vele hemels boven de zevende

Je wordt er niet vrolijk van

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

