citroenlimonade

Leeslijst – nummer 26

Posted on: July 5, 2016

Nr. 26 – Een boek geschreven door een comedian

Titel: According to yes (in het Nederlands als “Rosie zegt ja”) / Dawn French (Britse comedienne bekend van French & Saunders, Absolutely Fabulous)
Gaat over: Rosie die als nanny in New York gaat werken voor de familie Wilder-Bingham. Geen van de familieleden is gelukkig en niemand durft dit hardop toe te geven. Rosie dwingt ze dit in te zien door haar bepaald niet-Mary Poppins-achtige manier van handelen. Door onverwachte omstandigheden krijgt Rosie op een gegeven moment zélf een spiegel voorgehouden.
Mooiste zin: ‘I’m not Julie Andrews and I’m not Mary cocking Poppins.’ ‘No you’re not. I think that lady keep her legs closed.’
Oordeel: According to yes? Maybe not. Deze titel haalt het voor mij niet bij de eerdere boeken van French: A tiny bit marvelous (vertaald als Een klein beetje geweldig) en Dear Silvia. Die (vooral Een klein beetje geweldig) zou ik zonder aarzelen aanraden. Rosie zegt ja? Hm, misschien dat de verwachtingen gewoon te hoog gespannen waren? Rosie was een oke hoofdpersoon maar iets..ik weet niet goed wat er aan ontbrak, maar het miste voor mij iets.

According to yes

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

