citroenlimonade

Domme meters

Posted on: June 18, 2016

“Wat makkelijk. Geen meterstanden meer doorgeven. Een meteropnemer hoeft niet meer bij u langs te komen. Uw eindafrekening is gebaseerd op exacte meterstanden. Eventuele schattingen behoren hiermee tot het verleden.”
De woorden dansten me tegemoet op de website van onze netbeheerder en mijn ogen begonnen er spontaan van te tranen. Laten we het er op houden dat het van het lachen kwam.
Wij hebben sinds oktober vorig jaar namelijk zo’n slimme meter in de kast hangen en donderdag stond er voor de derde, ja de derde, keer een meteropnemer aan de deur. Dat betekent dat er, de installateur meegerekend, in acht maanden tijd vier mannen naar een schermpje met cijfers hebben gekeken, die cijfers hebben overgenomen en ons hebben beloofd dat het “allemaal is geregeld hoor!”.
Op de vraag waarom er nu wéér iemand meterstanden kwam opnemen, besloot deze laatste meteropnemer maar eens met het kantoor te bellen. En wat bleek: de meter was na installatie niet registreert. Dat de installateur dat vergeten is, is al vreemd want dat was letterlijk waar hij voor kwam, maar goed; kan gebeuren. Maar wat hebben die twee andere meteropnemers dan in vredesnaam gedaan met de cijfers? Met een nonchalant “alles is nu geregeld hoor!” verdween de meteropnemer zonder enig bewijs van zijn bezoek achter te laten.
Omdat ik er allemaal niet zo veel vertrouwen meer in had, heb ik mijn vingers gebroken zo hard typte ik het klachtenformulier van de netbeheerder vol. Nou goed, niet gebroken, gekneusd. Misschien. In ieder geval ging het zo hard dat de toetsen er van rammelden. Kunnen we ook bewijs krijgen van wat het probleem nu was? Welke meterstand is uiteindelijk genoteerd? Wat betekent het voor onze eindafrekening nu blijkt dat de meter tussen oktober vorig jaar en afgelopen week niet geregistreerd was? Volgens mij heel redelijke vragen. Maar ik heb nog altijd geen antwoord ondanks dat de website belooft dat er “binnen 24 tot 48 uur contact wordt opgenomen”. Zou het komen omdat ik niet met een “met vriendelijke groet” heb afgesloten? Ik vond namelijk dat ik daarmee mijn gesneer (naar de interne communicatie en manier van werken) teniet zou doen.
En omdat ik door dit te beschrijven alleen al mijn bloeddruk weer voel stijgen, gaat de anonimiteit het raam uit. Daarbij: als ze een google-alert voor hun bedrijfsnaam hebben ingesteld komt de klacht zo misschien nog ergens op een bureau terecht. Dus: dit kneuzenbedrijf is, tromgeroffel, Stedin. Daar.

1 Response to "Domme meters"

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

