citroenlimonade

Alien op het balkon

Posted on: June 12, 2016

Een paar weken geleden heb ik een duivenei onder de ene struik die het balkon rijk is vandaan geplukt. Ik zou graag zeggen dat ik dat uiterst koel en kalm deed, maar in werkelijkheid had ik een rubberhandschoen aan en een plastic zak binnenste buiten gekeerd om het eitje mee op te pakken. Vervolgens gooide ik die gillend en met stevig dichtgeknepen ogen in de vuilniszak die al klaar stond. De hele lift-rit naar beneden heb ik mezelf voorgehouden dat de stadsduif echt geen beschermde diersoort is en dat ik me nergens schuldig over hoefde te voelen.
Vanochtend spotte ik een nieuw ei en ik dacht: ‘Daar gaan we weer.’ Net op het moment dat ik mijn hand onder de struik wilde stoppen, realiseerde ik me dat er een baby-duif naast zat. Wel eens een baby-duif gezien? Het is een grijs/geel pluizig bolletje en de kale kop ziet er akelig alien-achtig uit. Yuk.
Maar goed een ei verwijderen was al erg; een baby, zelfs zo’n lelijke, over de balkonreling gooien gaat me te ver. Ik kan sinds kort uitstekend grenzen stellen en ik vind het dan ook helemaal niet erg om toe te geven dat dit is een klus voor iemand die meer lef heeft dan ik dus hoera voor de Roteb!

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

