citroenlimonade

Groen

Posted on: June 4, 2016

Vriendin C en ik dronken een glaasje van het een of ander dat geen melk was en pasten de inhoud van ons gesprek daar op aan. Zo bleken we allebei Vinho Verde (Portugese lichte bubbels) te waarderen en ineens herinnerde ik me iets dat ik op Pinterest voorbij had zien komen.
“Wist je dat die heel geschikt is om sangria van te maken?”
“Huh?”
“Groene sangria.”
“Wat gaat daar allemaal in dan?”
“Tja, groen fruit.”
“Wat is er dan allemaal voor groen fruit; zou dat lekker zijn?”
“Ik kan me de komkommer herinneren van het plaatje.”
“Komkommer in de wijn?”
“Ja, echt.”
Vervolgens begonnen we groen fruit op te sommen maar kwamen niet heel veel verder dan limoen, druif en meloen.
“Hm.” C klonk niet echt overtuigd en ik twijfelde er zelf ook een beetje aan. Had ik het wel goed gezien? Dus ging ik terug naar de bron en vond daar het recept. Vervolgens ging ik naar de markt en vulde mijn mutsmobiel met limoen, meloen, druiven, komkommer (we hadden ze allemaal goed bedacht) en munt.
De zon scheen, de stad puilde uit van de happy people en fluitend begon ik te hakken, wegen en meten. En het resultaat: yum!

sangriaHet recept:
-110 gr groene meloen in blokjes
-75 gr witte druiven gehalveerd
-75 gr komkommer in dunne schijfjes
-1 limoen in dunne schijfjes
-1 takje munt
-een paar blaadjes basilicum
Alles bij elkaar in een grote kan gooien, sap van 1 limoen toevoegen.
Dan er bij:
– siroop (4 theelepels witte basterdsuiker in 60 ml heet water oplossen)
– fles Vinho Verde
– 120 ml witte rum
Goed roeren en dan in de koelkast voor minimaal 30 minuten.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

