citroenlimonade

Leeslijst – nummer 12

Posted on: June 2, 2016

Nr. 12 – Een boek dat ik binnen een dag uit lees

Titel:
Wie heeft er wél een boek bij zich? – Johan Goossens
Gaat over: Johan Goossens is cabaretier en werkt daarnaast als leraar Nederlands op een ROC in Amsterdam. Bundel eerder verschenen als columns in Het Parool.
Mooiste zin: “’Nou, ik doe het dus over kinderprostitutie…’ Barry staat met een big smile voor de klas en klikt zijn powerpoint tevoorschijn. Het is de week van de spreekexamens.”
Oordeel: Hilarisch en ontroerend tegelijk. De moedeloosheid straalt er vanaf wanneer het gaat om de eeuwige strijd tegen mobiele telefoons in de klas en ongemotiveerde leerlingen in beweging zien te krijgen. Maar er is ook plezier en enthousiasme en verwondering. Prima treinvoer en waarschijnlijk een feest (of juist niet) der herkenning voor iedere leraar.

leesuitdaging nr 12

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

