citroenlimonade

Spelletje

Posted on: May 28, 2016

Waar ik ook ging, ik liep me klem op groepjes mensen die uitsluitend oog leken te hebben voor hun slimme telefoons. Eerst dacht ik dat het steeds hetzelfde groepje was, maar toen ik uitweek voor het ene groepje en terecht kwam in een ander groepje, drong het tot me door dat er gewoon héél véél groepjes waren die er zo goed als hetzelfde uitzagen:
hele blanke mannen met her en der een vrouw, gekleed in doorgaans zwarte jeans, zwarte t-shirts en rugtassen om. Om de nek een plastic kaart aan een gekleurd koord. Pas toen ik beter keek ontdekte ik subtiele verschillen zoals de kleuren van de logo’s op de t-shirts en hier en daar liep een groepje met een vlag te zwabberen. Ze liepen o-ver-al.
Ik snapte er niks van en omdat de vraag “Wat zijn jullie aan het doen?” te moeilijk was voor deze individuen (serieus: ik werd aangekeken alsof ik van een andere planeet kwam en deze mensen spraken gewoon Nederlands met elkaar hè) ben ik thuis maar even gaan zoeken en wat blijkt: er is een spel gaande waar 5000 deelnemers uit verschillende landen voor in de stad zijn. Oh sorry, het is geen spel maar een “unieke, pionierende entertainmentervaring ook wel Real World Game” genoemd. Het doel?  Houd je vast: “Er wordt gevochten om globale controle en het lot van de mensheid”. Het kan aan mij liggen maar volgens mij is dat al de onofficiële titel voor de oorlogen in Syrië, Irak en Afghanistan.

Ik kan denk ik wel veilig stellen dat ik niet als deelnemer bij de volgende games aanwezig zal zijn. Nou ja, ieder z’n meug he.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

