citroenlimonade

Leeslijst – nummer 5

Posted on: May 13, 2016

Nr. 5 – Een boek dat zich in mijn provincie afspeelt

Titel: De lege stad – Simone van der Vlugt
Gaat over: Tweede Wereldoorlog in Rotterdam, beginnend met het bombardement op 14 mei, eindigend met de repatriëring van landgenoten eind ’45.
Mooiste zin: “Het lijkt wel alsof elke generatie dezelfde fouten maakt.”
Oordeel
: Leest als een trein. Katja is een geloofwaardige hoofdpersoon die er achter komt dat het niet altijd meevalt om een opvatting in daden om te zetten en die de grens tussen wat goed en fout is langzaam ziet vervagen.

014
Winstwaarschuwing:
Pfoei, de lijst ging even snel! Maar er waren drie boeken die ik tegelijkertijd aan het lezen was en die ik tegelijkertijd zo’n beetje uit had. De lijst zal zich niet in dit tempo blijvend laten afstrepen.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

