citroenlimonade

Leeslijst – nummer 18

Posted on: May 6, 2016

Nr. 18 : een autobiografie

Titel: Little failure: a memoir – Gary Shteyngart
Gaat over: de vroege en late jeugd van Gary Shteyngart, enige zoon van Joods-Russische ouders die eind jaren ’70 naar de Verenigde Staten emigreren. Gary voldoet op geen enkele manier aan de verwachtingen die zijn ouders van/voor hem hebben waardoor hij op liefdevolle manier Little Failure (kleine mislukking) wordt genoemd.
Mooiste zin: “We are the enemy.”
Oordeel: Het gedeelte over de vroege jeugd, de immigratie naar de andere kant van het Ijzeren Gordijn en het wennen aan een andere cultuur en taal is het best uitgewerkt; het tweede gedeelte gaat vooral over de tijd die de auteur drinkend en druggend aan de universiteit doorbracht.

158

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

