citroenlimonade

Nieuw hoofdstuk

Posted on: April 6, 2016

De afgelopen drie jaar had ik niet slechts één, maar twéé banen. Twee halve, dat wel. Ik verdeel mijn werkweek 50/50 over twee verschillende organisaties in twee verschillende plaatsen. En dat is beter te doen dan het klinkt. Grootste hobbel in het geheel is, geloof het of niet: de NS. Eén dag in de week start ik bij organisatie A, sprint in de middagpauze naar het station en zet de middag voort bij organisatie B. Maar reizen met een zakelijke ov-chipkaart en dan halverwege het traject overstappen op je persoonlijke kaart voor de rest van de reis betekent het perron af, de hal door, bij de poortjes uitchecken met de ene kaart en meteen er weer door met je andere kaart. Resultaat: negen van de tien keer een gemiste trein (en een hoge bloeddruk en ge-eh-mopper wegens ergernis).
Maar goed, over een paar weken behoort dat gedoe tot het verleden want dan ga ik fulltime aan de slag bij organisatie B. Het was de laatste tijd veel geregel (laten we het er op houden dat dat de reden voor gebrek aan citroenlimonade was en het er verder niet over hebben) maar het is allemaal rond. En omdat alles in leven te vergelijken is met boeken: het is dat gevoel dat je hebt als je twee boeken tegelijk aan het lezen bent geweest, maar de ene is eerder uit dan de ander waar je je dan vol op kunt storten.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

