citroenlimonade

Geek speak

Posted on: August 21, 2014

Geek: Een intelligent persoon maar sociaal iets minder. Maakt veel gebruik van een computer en houd vaak van Science Fiction. Bron: http://www.woorden-boek.nl/woord/geek

Afgelopen twee weken heb ik de geek in mij ontdekt. Ja, ik wist ook niet dat ik die had, maar plotsklaps was ze er.
Ik dacht dat je als geek veel van computers moest weten (de 0-en en 1-en), maar volgens deze definitie is er veel gebruik van maken al genoeg. Nou, ik durf wel toe te geven dat ik er eigenlijk te veel gebruik van maak.
Een intelligent persoon maar sociaal wat minder. Als ik sociaal wel oké ben, betekent dat dan dat ik niet slim ben? Hm, gauw verder. Houd vaak van Science Fiction. Als ik ergens niet om geef, is het wel Science Fiction. Ik heb geen idee wat het verschil is tussen Star Wars en Star Trek en dat kan me ook niet schelen. Eigenlijk is Pigs in Space het enige ruimtegebeuren waar ik ooit plezier aan beleefd heb. Tot vorige week. Want wat doe je als je geen kant op kunt en plat op de grond ligt: dan ga je binge-watchen. Dat betekent meerdere afleveringen van een televisieserie achter elkaar kijken. Iets waar volgens internationaal onderzoek (ja echt) vooral Nederlanders goed in zijn. En ik ben er zo eentje. Want ik kreeg in dit geval een dvd-box van Stargate-SG1 te leen en stopte met enige tegenzin een disc in de (jawel) computer. *Pff* dacht ik de eerste tien minuten maar de volgende keer dat ik op de klok keek was ik ineens anderhalf uur en twee afleveringen verder. Echt, ik had geen idee dat het zo entertaining kon zijn om McGyver naar andere planeten te zien reizen. En na een tijdje is het helemaal niet raar om naar ruimteschepen in de vorm van pyramides te kijken en mensen van lichaam te zien wisselen. Ik heb nog acht seizoenen marsmannetjes, vreemde ziektes en oorlogsvoering hoog in het heelal tegoed dus dan weet je alvast hoe ik mijn regenachtige zondagmiddagen door zal brengen.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

