citroenlimonade

Achter de schermen bij de helpdesk

Posted on: June 17, 2014

Je belt een bedrijf wegens een probleem/met een vraag/voor een bestelling en je hoort…
‘Een ogenblik geduld alstublieft, ik verbind u door met de afdeling die hier over gaat.’
Wachtmuziekje.
‘Goedemorgen/Goedemiddag, u spreekt met de afdeling bestellingen/storingen/abonnementen/betalingen. Waar kan ik u mee helpen?’
Je legt uit waarvoor je belt, in dit geval bijvoorbeeld een storing aan laten we zeggen een kopieermachine.
‘Oké, ik pak uw gegevens er even bij.’
Wachtmuziekje.
‘Bedankt voor het wachten. Ik zie dat u een type machine heeft waarbij dit probleem eigenlijk eenvoudig op te lossen is door de machine twee minuten uit te zetten voordat u hem weer aan zet, zodat hij zich volledig kan herstarten. Zou u dat willen proberen? U hoeft niet terug te bellen; ik blijf even aan de lijn.’
‘Heel fijn, ik ben zo terug.’
Na twee minuten breng je verslag uit. ‘Helaas, het probleem is er nog steeds.’
‘Ai, dat is jammer. In dat geval zal ik de storing meteen voor u doorzetten aan de monteur.’
‘Wanneer kan ik die hier verwachten?’
‘Ogenblikje, ik zoek het even voor u na.’
Wachtmuziekje.
Wachtmuziekje.
Nog steeds wachtmuziekje.
‘Nogmaals bedankt voor het wachten. Volgens de planning kunt u de monteur morgen in de middag verwachten.’
Opgelucht bedank je de medewerker voor het getoonde begrip en de informatie.

Intussen aan de andere kant van de lijn…
Medewerker haalt met een zucht een nieuw telefoontje uit de wacht en luistert met een half oor naar de het verhaal van de beller terwijl hij/zij, hierna zij, verder gaat met het online spelletje (geheel willekeurig bijvoorbeeld online biljart of golf) dat zij met collega’s aan het spelen is.
Op het moment dat hier volledige concentratie voor nodig is: ‘Oké, ik pak uw gegevens er even bij.’
Na behalen van de volgende ronde roept zij snel de gegevens op en zet de storing zonder kijken door aan een monteur en gaat snel verder met het spelletje.
‘Bedankt voor het wachten. Ik zie dat u een type machine heeft waarbij dit probleem eigenlijk eenvoudig op te lossen is door de machine twee minuten uit te laten staan voordat u hem weer aan zet. Zou u dat willen proberen? U hoeft niet terug te bellen; ik blijf even aan de lijn.
‘Heel fijn, ik ben zo terug.’
Met de microfoon weggedraaid en dankzij anderhalve meter snoer kan er intussen meegekeken worden hoe een collega zich naar een nieuw level speelt. Na twee minuten terug naar de eigen plek als de beller zich weer meldt. ‘Helaas, het probleem is er nog steeds.’
‘Ai, dat is jammer. In dat geval zal ik de storing meteen voor u doorzetten aan de monteur.’
‘Wanneer kan ik die hier verwachten?’
‘Ogenblikje, ik zoek het even voor u na.’
Drukt op wachtstand, raffelt snel nog een ronde af en heeft overleg met een collega over wat de beste tactiek voor het behalen van een persoonlijk record is. Maakt lunchplannen met een andere collega, checkt snel het servicecontract en haalt de beller uit wachtstand.
‘Nogmaals bedankt voor het wachten. Volgens de planning kunt u de monteur morgen in de middag verwachten.’

Het is maar dat je het weet.

Do we have that department @ the office??! @Catherine Milam  @Julie Kang @Beverly Bledsoe @Gladys Torres

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

%d bloggers like this: