citroenlimonade

Schoenmaker..

Posted on: June 3, 2014

De zool van mijn hak zat los en nadat ik de hele dag zo voorzichtig mogelijk had gelopen om hem niet te verliezen, legde ik de schoen bij thuiskomst met beleid in zijn doos en nam me voor om er mee naar de schoenmaker te gaan. Afgelopen zaterdag was dat precies drie maanden geleden en daarom vond ik dat het inmiddels wel gepast was om ook daadwerkelijk actie te ondernemen. En dus bekeek ik de schoen nog eens goed en vroeg me af of het niet zonde geld was om daar mee naar de schoenmaker te gaan. Want de zool was niet versleten; het was alleen een kwestie van op zijn plek zien te houden. En omdat ik wilde bewijzen dat ik het zelluf kon belde ik een keer niet mijn ouders voor raad maar ging op internet op zoek naar tips en trucs. Ik las verschillende succesverhalen over 1-seconde-lijm en dat die bij Zeeman het goedkoopst te krijgen is (tip: twee tubes voor €0.79). Zo goedkoop kan ik geen schoenmaker vinden, redeneerde ik en ging over tot de aanschaf van de superlijm. Ik las de instructies van de lijmverpakking en werd er bijna zenuwachtig van: ik herinnerde me ook hoe de secondenlijm vroeg in een speciaal potje in de kast stond en dat we daar niet aan mochten komen en dat als mijn moeder daar mee aan de slag ging, we niet in de buurt mochten zijn en van een afstandje met open mond stonden toe te kijken omdat het zo spannend was. Ik maakte de binnenkant van de hak schoon en droog en prikte de tube door. Ik checkte twee keer of mijn vingers zich wel ver genoeg buiten de gevarenzone bevonden en begon gauw, gauw, gauw te lijmen zodat ik de hak weer in de schoen kon klikken voordat de lijm opgedroogd was. Dus legde ik de tube op tafel toen ik uitgelijmd was en drukte de hak in de schoen. Tevreden bekeek ik het resultaat nog eens en controleerde toen of mijn vingers echt nergens aan vast waren gelijmd. Opgelucht zette ik de schoen opzij en begon op te ruimen. Nou ja, dat probeerde ik. De tube die ik zo achteloos op tafel had gegooid was blijven stromen en inmiddels zat ‘ie zelf half vastgelijmd aan het tafelzeiltje. Net op tijd rukte ik ‘m los en begon als ‘n bezetene, maar voorzichtig, de lijm weg te bikken. 
Ik zal geen carriereswitch overwegen maar ik heb wel helemaal zelf m’n schoen gefixt (gebruikstest doorstaan) en daar ben ik stiekem in alle openbaarheid dan toch wel weer trots op.

A woman with good shoes is never ugly ~ Coco Chanel

2 Responses to "Schoenmaker.."

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

