citroenlimonade

Doe een stapje naar voren

Posted on: May 30, 2014

Na dagen van regen, afgewisseld met miezer en plensmomenten, werd ik wakker van de zon. Nu het eindelijk droog was, moest ik daar van mezelf zo goed mogelijk van genieten. En hoe doe je dat beter dan aan de wandel te gaan in een deel van de stad dat je eigenlijk niet kent? Iemand liet me onlangs een app zien waarmee je stadsplattegronden kan downloaden op je telefoon en je dus nooit meer kan verdwalen. Nou als ik een smartphone had, hoefde ik die app niet want ik vind het veel te fijn om bewust te (ver)dwalen: het brengt je op plekken waar je anders zomaar aan voorbij zou gaan.  Ik stapte alsmaar rechtdoor, toen een brug over links en toen met de bocht mee naar rechts.  Ik stak een plein over en wandelde langs winkels, singels en een markt.  Er stond een meneer van de zon te genieten achter zijn marktkraam en toen ik hem vrolijk een fijne dag wenste, kreeg ik een appel aangeboden voor onderweg. Ik hoorde mezelf een paar keer hardop “oh ben ik hier” denken en dook dan snel de eerste de beste onbekende straat in. Dankzij mijn stappenteller zag ik bij thuiskomst dat ik 5,8 kilometer lang gedwaald had wat niet schokkend is, maar toch best fijn.

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg. ~ Loesje

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

