citroenlimonade

Iedereen kan schilderen

Posted on: April 7, 2014

Bijna twee weken had ik last van zere ogen die aan het eind van de dag rood zagen. De doe-het-zelfdokter in mij besloot de tijd die ik turend naar een beeldscherm doorbreng ernstig terug te brengen dus ‘s avonds geen internet meer. En toen maakte iemand de snugggere opmerking: zou het geen hooikoorts kunnen zijn? Tja, mijn ogen waren intussen ook wel stevig aan het tranen. Dus struikelde ik op het station meteen maar de drogist binnen waar de drogisterijmevrouw jubelde: “Ik denk dat ik al weet waar u voor komt!” Nou, dat had ze inderdaad geraden en tien minuten later had ik mijn eerste hooikoortspilletje van het seizoen op en kon ik meteen een stuk helderderder zien. Het stof dus meteen maar van m’n computer geveegd en we zijn weer back in business.
Kleuren waarmee de dertig rond is gekomen:
Pompous = paars met bescheiden glittergehalte
Sir, yes sir! = paars
Punk rock = taupe
Rock ‘n roll = rood
Blue my mind = paarsblauw
Hypnotize = paarsrodig
Johnny, be good! = donkerblauw metallic
Inner purple of trust = framboos
Black out = zwart
Emerald bay = grasgroen
Urban purple = lichter framboos dan Inner purple of trust
Aye, aye, sailor = marineblauw
Ruby crush = rood met superglitters
Funtime fuchsia = roze

Enkele conclusies:
– Ik heb meer paars en blauwe nagellak dan ik zelf dacht;
– Het uitroeptekengehalte in nagellaknamen ligt vreemd hoog;
– Nagellaknaambedenker: het is een vak apart zullen we maar zeggen.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

