citroenlimonade

Pannenkoek!

Posted on: March 7, 2014

Pannenkoeken Dinsdag. Eerlijk is eerlijk; ik dacht dat het een commercieel succes van een bakmixmerk was totdat ik leerde dat het een traditie is die voorkomt uit..de kerk. Want waar hier de start van de vastenperiode gevierd wordt met een paar dagen hossen in een konijnenpak, doen ze dat in andere gebieden met Shrove Tuesday. Oftewel: vastenavond. Voordat het vasten begint, propt men zich nog even vol met goed vullend materiaal. Het verhaal gaat dat pannenkoeken de voorkeur kregen omdat je er producten voor gebruikt die niet 40 dagen lang houdbaar zijn als eieren en melk, maar volgens mij is het gewoon omdat iedereen pannenkoeken lust. Of ken jij iemand die ze afwijst? Hoewel mijn smaakpapillen misschien wel een beetje verwend zijn door een meesterpannenkoekenbakster. Zelf had ik er eigenlijk nooit de moeite voor genomen want voor één persoon de hele boel onderkliederen met zo’n beslagkom enzo? Maar afgelopen dinsdag zijn er grenzen verlegd en heb ik een paar prachtig goudbruine exemplaren op tafel getoverd. Echter*, hoe lekker ze ook waren; ik ga er niet van aan het vasten.

Eer-eergisteren: Grey diamonds (= donkergrijs met bescheiden glittergehalte)
Eergisteren: Orange couture (= gewoon, oranje)
Gisteren: My Denim met toplaag White Splatter (= blauw met verfspetters en hier en daar een glitter)
Vandaag: Startlet maar dit keer met toplaag Black Graffiti (“Crazy top coat: crack your colour”)

*Blijft een mooi woord

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

