citroenlimonade

Wie mooi wil zijn…

Posted on: November 28, 2013

Nagellak in je oog, heb je dat wel eens gehad dan? Zo zeg, dat prikt.
Vanochtend vroeg stond ik met de mascara-roller te zwaaien en miste daarbij de wimpers onder mijn linkeroog volledig. Resultaat: een blob zwarte verf net onder mijn oog, in het hoekje. Dus probeerde ik dat meteen weg te vegen met de wijsvinger van mijn rechterhand. Alleen was ik even vergeten dat ik net daarvoor mijn nagels had gelakt met als gevolg dat er roze nagellak met glitters op mijn onderste oograndje belandde, net naast mijn traanbuisje. Waardoor ik in een reflex mijn oog dichtkneep en het nog erger werd. Tranen, ik wilde tranen want dan zou het allemaal op een natuurlijk manier wel oplossen maar omdat ik mijn oograndje naar beneden moest trekken omdat ik zo min mogelijk glitternagellak op mijn oogbal wilde, duurde het wat langer dan anders voordat die tranen kwamen. En toen bleken die het nog erger te maken omdat de gemorste mascara er van uit ging lopen.
En dus probeerde ik met één hand intussen nagellak remover op een wattenschijfje te doen maar de wattenschijfjes bleven aan mijn nog altijd niet gedroogde nagels plakken. Argh! Uiteindelijk had ik een schijfje te pakken en kon, heel voorzichtig want ik had het vermoeden dat alcohol in mijn oog het allemaal weleens nog een graadje erger zou kunnen maken, de nagellak wegwerken. Vervolgens had ik een ander schijfje nodig met make-up remover om de mascaravlekken mee te verwijderen. En daarna moest ik de wattenschijfjes van mijn nagels plukken, de nagellak bijwerken en mascara opnieuw aanbrengen en omdat de tijd vliegt als je zo staat te jongleren met watjes, flesjes en potjes, ondertussen met mijn vrije hand, voorzichtig vanwege natte nagellak, mijn schoenen controleren op eventuele insectenbewoning (zoemer nog steeds niet gevonden). Het werd een sprint naar het station en terwijl ik het perron op rende vervloekte ik alle niet-binnen-60-seconden-droognagellak. In de trein merkte mijn reismaatje op dat mijn oog er wat geïrriteerd uit zag en ik was opgelucht omdat dat betekende dat mijn oog er nog volledig in hing: ik voelde ‘m zelf al een poosje niet meer zitten.
Maar toen ik een paar uur later op werk op zoek ging naar de F5 toets (mijn vingers zijn te kort voor blindelings de bovenste toetsenrand) en ik de roze glitterende uiteinden van mijn vingers zo mooi zag contrasteren met het zwarte toetsenbord, was ik de slapsticktoestand van een paar uur eerder bijna vergeten. Niet helemaal, daar was mijn oog nog altijd te geïrriteerd voor.

“A girl should be two things: classy and fabulous.”
~ Coco Chanel

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

