citroenlimonade

En er was licht

Posted on: November 1, 2013

Ik fietste iets na zessen in het stikdonker naar huis en was hard onderweg naar medelijden met mezelf toen ik iets zag dat er voor zorgde dat ik met een big smile weer rechtop zat. Als er tegenliggers waren geweest, hadden die kunnen navigeren op het wit van mijn tanden maar er waren geen tegenliggers, sterker nog; op een druk forenzen-fietspad bevond ik me precies op dat moment even in een vacuüm van niks. Er was niemand om een gedeeld moment mee te beleven, een begripvolle blik omdat ze zien wat jij ziet en er ook om kunnen grijnzen/huiveren/whatever.
Dus deed ik wat je dan doet in zo’n situatie: ik viste mijn telefoon tevoorschijn en begon een sms te toetsen. Nadat ik mezelf eerst al textend bijna de Schie in had gefietst en vervolgens nog net een hek wist te missen, besloot ik dat blik op de weg houden toch handiger was en dat ik beter gewoon kon bellen.
Mijn broer: ‘Hey.’
Ik: ‘Hé, ik fiets hier langs een idioot die al met kerstlampjes in het raam zit! Zo’n trapje met nep-kaarsjes, weet je wel. Er stonden er twee!’
P: ‘Is dat het?’
Ik: ‘Ja.’
P: ‘Dat moest je even kwijt?’
Ik: ‘Er zit iemand in oktober al met kerstlampjes aan! Oh een rotonde; doeii!’

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

