citroenlimonade

Gewoon dinsdagochtend

Posted on: May 28, 2013

“De intercity naar Dordrecht, Breda en verder van 6 uur 18 vertrekt vandaag van spoor 5. Op spoor 5 staat eerst nog een trein die zal worden uitgerangeerd, daarna komt de intercity naar Dordrecht, Breda en verder binnen. Herhaling.”
Terwijl de stationsmeester zijn bericht herhaalde, kwam de meute in beweging om zich even later op het nieuwe perron te herpositioneren. De uit te rangeren trein stond in de wachtstand en niemand lette er echt op tot er op een raam geklopt werd. Verbaasd keek ik op en zag andere wachtenden net zo sullig als ik naar de trein kijken. Toen ik nieuwsgierig iets verder liep, zag ik waar ze naar stonden te kijken: niks geen klopgeest maar twee gasten die druk gebarend en licht paniekerig in de trein stonden. Het zag eruit alsof ze wel in de gaten hadden dat het niet best was dat ze waren opgesloten in een verder lege trein en er graag uit wilden. Niemand leek zin te hebben om zich hier druk om te maken maar ik dacht: ‘Die goede daad van de dag kun je maar alvast in de pocket hebben’ en gebaarde dat ze even rustig moesten blijven wachten. Vervolgens riep ik heel hard naar een Man Met Een Reflecterend Vest verderop op het perron want iedereen weet dat je die moet hebben als je iets gedaan wilt krijgen. Hij stelde niet teleur en begon meteen als een razende in zijn portofoon te tetteren terwijl hij naar de locomotief rende. Een verbaasd kijkende machinist stak zijn hoofd naar buiten en liet tenslotte de Man Met Reflecterend Vest de trein in. Doordat de twee gasten niet waren blijven staan, ontstond er in de trein een soort tikkertje wat er vanaf het perron dan weer erg geinig uit zag. Uiteindelijk ging er een deur open en sprongen de drie naar buiten. Nu de actie voorbij was richtten de mensen op het perron hun aandacht weer volledig op de Metro’s en Sp!tsen en ook ik vouwde mijn krantje weer open. “HEY! Bedankt!” klonk het ineens dwars over het perron en ik zwaaide gedag naar de feestgangers die inmiddels de roltrap gevonden hadden. Terwijl zij naar beneden rolden, kwam de trein in beweging, op weg naar zijn plek op het rangeerterrein. Te goed voor deze wereld, that´s me.

2 Responses to "Gewoon dinsdagochtend"

Haha, heb heerlijk gelachen.

Date: Tue, 28 May 2013 18:02:23 +0000 To: hjwesterveen@live.nl

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

