citroenlimonade

Guess who’s back?

Posted on: May 17, 2013

Er was een poosje radiostilte. Niet omdat ik geen inspiratie had, maar omdat ik mijzelf in een situatie bevond waarin ik geen toegang tot het internet had: ik was op vakantie. Mijn muisarm kwam tot rust en mijn vingerafdrukken groeiden terug (ooit gelezen dat die er af slijten bij mensen die veel typen en -oh oké, ik zag het in een aflevering van CSI). In ruil daarvoor kreeg ik een zere nek doordat daar tien dagen lang een camera aan bungelde en ontwikkelde ik een “kijk daar!” wijs-arm. Maar laten we wel wezen; dat zijn fantastische blessures, vooral wanneer je ze opdoet in mooi weer dus ik klaag niet.
Samen met reisgezelschap Family Travels was ik afgereisd naar subtropisch Berlijn. We deden er aan kamperen en zo kwam het dat we overdag onder de Brandenburger Tor stonden en ‘s avonds aan het meer op de campingplatz zaten.
Alsof we niet anders gewend waren, navigeerden we ons door het openbaar vervoer netwerk van U- en S-bahnen en kletsten Duits alsof we dat dagelijks deden (“Haben Sie auch kleinere bekers?”). We zagen paleizen, parken en restjes Muur. We beklommen koepels, slenterden door musea en deden de wave in een stadion. We leerden dat roken über cool en hip is. We verorberden lunchpakketjes op Unter den Linden en dronken koffie, koffie en koffie. Ondanks dat we alles van ons lijstje hebben kunnen strepen, hadden we ook nog voldoende tijd om te praten, lachen en genieten. We hadden best nog wel even door kunnen gaan, maar op is op en het was ook wel weer fijn om gewoon te gaan werken. Echt. Echt wel.

“Ik ben benieuwd wat je nou over ons gaat schrijven op Citroenlimonade.”
Aldus mijn moeder toen we in de auto terug naar die Niederlande zaten. Wat kan ik anders zeggen dan dat jullie geweldige reisgenoten zijn?
Allemaal  tegelijk: “Aaaaaaw…”

Berlijn

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

