citroenlimonade

Slingers

Posted on: April 15, 2013

De fietsrouteplanner. Ik heb ‘m inmiddels een paar keer gebruikt en iedere keer weer vraag ik me af waarom ik er ingetuind ben. Als je met een briefje op de fiets zit is het namelijk niet zo handig als daar aanwijzingen op staan als “Na 127 meter links af.”
Dus toen ik ontdekte dat er ook een knooppunten-planner bestaat, besloot ik die eens te gebruiken. Want hoewel ik niets met cijfers heb (ahum; understatement), is het volgen van bordjes van cijfer naar cijfer super easy. Maar.. in het geval van wegomleidingen raken je ook met de knooppunten-planner soms goed van het padje af. Zo was ik zaterdag onderweg naar Maasland voor een familiebezoekje en raakte hopeloos verdwaald in Vlaardingen. Uiteindelijk bleek het een goede gok om een willekeurig pad in te slaan en zo kwam ik ineens drie cijfertjes verder weer op de route terecht. Nou goed, als je er maar komt. En ik heb Maasland gehaald, want ver is dat niet vanuit Rotjeknor, maar dankzij een waterovertocht op een onbemand pontje bleek het een survivaltocht waar je niet voor naar de Ardennen hoeft. Onbemande pontjes betekenen namelijk dat je aan een slingerapparaatding moet draaien tot je armen drie meter langer zijn. Vooral als je eerst het pontje naar je toe moet lieren voordat je aan boord kunt en je wind tegen hebt.
Zondag was het precies het voorspelde zomerse weer en blij dat mijn armen de verse buitenlucht in konden na een lange, lange winter, stond ik lange tijd besluiteloos voor mijn kledingrek: welke kleur tshirt zou de blauwe plekken op mijn onderarmen (stomme slinger) minder op doen vallen? Uiteindelijk ging ik voor blauw waardoor het leek alsof ik een shirt met lange mouwen droeg. Nou ja, beter zo dan ongemakkelijke vragen over huiselijk geweld.

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

