citroenlimonade

Hoor hier bonkt het nieuwe hart

Posted on: March 28, 2013

“Elluk voordeel heb ze nadeel” en zo ook het wonen in een stad. Je zit met je kont middenin de actie, of je dat nu leuk vindt of niet. En in Rotjeknor is de actie altijd overal, vooral als het op bouwputten aan komt. Er zijn er momenteel zo veel tegelijk dat het stadsbestuur de slimme slogan “Hoor hier bonkt het nieuwe hart van Rotterdam” heeft aangenomen. Alsof de stad niet kan bestaan zonder het geluid van stampende heimachines. Deze lucky bird woont op een plek die aan drie kanten is omgeven door dergelijke bouwputten en daardoor heb ik een eersterangs uitzicht op de totstandkoming van verschillende bouwwerken. Natuurlijk is het soms even slikken, zoals wanneer je in een nieuwsbrief leest “..In de periode van 10 tot 30 maart zullen er 750 heipalen geplaatst worden..”. En regelmatig slingeren de lampen aan het plafond en verandert je theekop in een golfslagbadje. Maar uiteindelijk is dat maar van korte duur en je weet dat als alles klaar is, er iets moois staat en als het goed is ben je dan voorlopig niet meer aan de beurt. Zo is één van de drie bouwprojecten onlangs deels opgeleverd en dat betekent dat ik voor het eerst in anderhalf jaar buren heb. Dat was even wennen, maar uiteindelijk weet ik het synchroonklussen op de verschillende verdiepingen te waarderen. En gisteren werd ik aangesproken door één van deze nieuwe buren. Terwijl ik nietsvermoedend met mijn sleutelbos stond te hannessen bij de benedendeur, klonk het gejaagd en niet bepaald vriendelijk: “Wonen jullie hier?” Het meervoud was omdat een benedenbuurman zich inmiddels ook bij de deur had gemeld. Verbaasd keken we om en knikten sullig van ja. Het bleek dat de nieuwe buur wilde weten waar we met onze klachten over geluidsoverlast heen gingen. We legden hem vriendelijk uit dat er een telefoonnummer op alle informatiebulletins staat en hij mopperde intussen door over de herrie. Dat ik hem inlichtte over de verlengde werktijden deze week (tot 22.00 uur) viel niet in goede aarde. “Je hebt geen idee van de herrie die mijn luxe appartement binnen sijpelt”. Zo eentje was het er dus en we hadden het er snel mee gehad. We hebben hem afgepoeierd met de gouden tip het vol te houden want “voor je het weet, hoor je het niet meer”. Maffe gesjeesde-yup-met-gevoelige-oortjes. Ik zou zijn gezicht graag zien als hij de reactie op zijn klacht ontvangt: vorig jaar kregen wij wegens de geleden herrieoverlast een tegoedbon voor twee ijsjes per bewoner toegestuurd 🙂

Het hart. Bonkt. Bonkt. Bonkt.

Het hart bonkt

Het hart bonkt

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

