citroenlimonade

My next 30 days – the sequel

Posted on: January 3, 2013

Een project bedenken voor deze komende 30 dagen was bepaald niet moeilijk; het is tenslotte januari en dat betekent dat december met al zijn kruidnootjes en kerstkransjes vers achter ons en zwaar op de maag ligt. En dat betekent dat er wel weer eens streng aan de fitheid gewerkt kan worden. Dus staan de komende 30 dagen in het teken van: traplopen. Ik zal de lift links laten liggen en me uitsluitend per traptreden en op eigen kracht van boven naar beneden, en andersom, bewegen. Dat ik op negen hoog woon, maakt dit voornemen denk ik wel een beetje spannender.
Omdat ik het nieuwe project vanochtend eventjes was vergeten (het was nog vroeg!), ben ik vanmiddag pas begonnen en hoewel ik op het station goed mijn best heb gedaan, ben ik vergeten de treden te tellen. En vanmiddag toen ik thuis kwam, was ik aan de telefoon en deed alles op de automatische piloot: buitendeur openen, brievenbus legen, folders weggooien, op de liftknop drukken..*oepsie*. Pas toen ik uitstapte realiseerde ik mijn fout en ik merk dat het nog niet mee zal vallen om die lift uit mijn systeem te krijgen. Hoewel ik besef dat vandaag dus een twijfelachtige start is, beschouw ik het maar als een slechte generale repetitie: een goed voorteken dat de show zelf perfect zal verlopen.

Aantal traptreden: onbekend

1 Response to "My next 30 days – the sequel"

Hoi Loes, ik ben door je moeder geattendeerd op je weblog of wat dit dan ook is. Leuk om te lezen! Wij hebben in ons huis ook veel trappen en sowieso een trapje van 5 treden tussen eetkamer en woonkamer en die loop ik ….tig keer per dag. Ik ga beslist binnenkort eens bijhouden hoeveel keer per dag ik die loop, lijkt me we leuk. 416 treden is wel heel veel per keer….als ik bij Ruud op bezoek ga sta ik altijd buiten adem boven; ook daar zal ik ze eens tellen. Er stond onlangs in dagblad Trouw dat ouderen wel gelijkvloers kunnen gaan wonen maar het beter voor ze is dat ze blijven trap lopen en de liften eigenlijk moeten mijden…nou, ik doe mijn best. Jij veel succes met het bewegen hoor! Met een hartelijke groet, Ingrid

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories

