citroenlimonade

Over Quarter Pounders

Posted on: December 30, 2012

Ik ben niet iemand die gauw op de barricaden gaat, maar er zijn een paar zaken waar ik een uitzondering voor maak en om niet meteen alles weg te geven, bespreek ik één ding tegelijk. Vandaag: de vuurwerkbril.
Het algehele vuurwerkverbod is er voorlopig nog niet dus gaat er weer heel wat knalwerk de lucht in deze laatste dagen van het jaar. En dat is prima, want die kruitlucht hoort er tenslotte toch ook gewoon een beetje bij.
Luister, ik ben niet van de vuurwerkpolitie, maar als je zonodig een pijl door de ozonlaag wilt sturen, doe het dan wel verstandig. En ik zeg het maar gewoon: ik vind je een rund als je met vuurwerk stunt. Lawinepijlen in een glazen pot stoppen voor meer *boem* is niet verstandig. Idem voor het zelf knutselen aan een rijgsnoer van pijlen, bommen en granaten. En hoe stupido dit al is, knutselen zónder veiligheidsbril maakt het nóg erger. Een rund in het kwadraat, volgens mij is dat ‘n quarter pounder.
En dan zijn er ook nog die clowns die vuurwerk oprapen dat nog niet (goed) is afgegaan. Ik was ooit (waarschuwing: woordgrapje) ooggetuige hoe een vader met zijn zoontjes op 1 januari ‘s ochtends voorovergebogen de goten afspeurde naar nog te herbruiken rotjes. Vuurwerk”slachtoffer”? Dader is een beter woord.
En dat deze runderen zichzelf de eerstehulp op schieten is tot daar aan toe, maar dat onschuldige omstanders/voorbijgangers/pechvogels gewond raken, is verschrikkelijk. Enter de vuurwerkbril. Er zijn steeds kekkere moddelen in hippe kleurtjes voor zo’n anderhalve euro verkrijgbaar bij praktisch iedere apotheek, drogisterij of klusparadijs. Een glazen oog kost heel wat meer.
Dus, lieve lezers, investeer in zo’n vuurwerkbril en voorkom dat je een statistiekje bent op het journaal nieuwjaarsdag!

Dansnummer van de dag: Daniela Mercury – Swing da Cor
Dansnummer van gisteren: Elvis Presley – Burning Love
Dansnummer van eergisteren: The Monkey’s – Daydream Believer

PS ook tijdens de feestdagen is er gedanst; ik herinner me iets van een samba op muziek van Cirque du Soleil, maar door (dankzij?) alle wijn en drank die door toetjes zat, is er weinig van blijven hangen..

Leave a comment


  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories