citroenlimonade

Pablo & me

Posted on: December 12, 2012

Many moons ago, toen ik nog de mini-versie van mezelf was, had ik een favoriet boek: Pablo, de pinguin die niet van kou hield. Ik sleepte het boek waar het maar gaan kon met me mee en het was zelfs zo erg dat de kleuterjuf er tenslotte maar een thema van maakte. Ja, dankzij mij heeft heel groep 2 Pablo geschilderd, gescheurd & gekleurd. Pablo en ik klikten omdat ik net als hij simpelweg niet gebouwd ben voor de kou. Ik heb nog niet als die maffe pinguin met kruiken onder m’n voeten buiten gelopen en ik ben ook niet van plan om de kachel op m’n rug te binden, maar ik heb wel een behoorlijke collectie wintergoed opgebouwd: sjaals, mutsen, wanten – ik heb ze in alle mogelijke kleurstellingen; effen, gestreept en genopt.
Vandaag was een echte decemberdag en dus ging ik gehuld in de nodige laagjes op pad en wikkelde voor de goede orde 14 meter sjaal om m’n nek. Bewegen ging niet meer zo makkelijk en op de fiets kon ik niet zo goed om me heen kijken, maar zonder ongelukken heb ik me van a naar b verplaatst en terug. En ik had het warm genoeg om te kunnen genieten van de mooie dag, want ondanks de kou en de wind scheen de zon en die leek de wereld in een gouden gloed te zetten. 12-12-12 was niet alleen numeriek een mooie dag.

Dansnummer van de dag: Faith Evans – Mesmerized (FreeMasons Remix 2005)
Dansnummer van gisteren: Michel Telo – Ai Se Eu Te Pego (Assim voce me mata)

Leave a Reply

  • None
  • citroenlimonade7: Was geen excuus hoor; maar gewoon vergeten te noteren en nu kan ik niet alsnog terugbladeren om een zin uit te zoeken. Mocht jij iets moois tegenkomen
  • henny westerveen: nou ja zeg mijn boek [😜] ik moet het dus wel gaan lezen nu. er zat trouwens helemaal gaan dwang om het in te leveren bij mij hoor, dat was een
  • henny: Nee, Geef mij maar Rotterdammers

Categories